فروش اجناس نو

ارزانی را با ما تجربه کنید

فروش اجناس نو

ارزانی را با ما تجربه کنید

طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه و مجلسی در قابلمه

طرز تهیه ته چین مرغ ساده

برای تهیه این غذای خوشمزه در ابتدا باید برنج پاک شده را بشویید و با آب و نمک چند ساعت بخیسانید.قابلمه را تا نیمه آب کرده روی اجاق بگذاریم و نمک داخلش بریزید و حرارت را زیاد نمایید برنج را داخل آب جوش می ریزیم یک قاشق روغن داخل قابلمه می ریزیم و صبر می کنیم تا به مرحله آبکش کردن برسد.برنج را با آب ولرم آبکش می کنیم و آنگاه روغن را با 1 پیمانه آب داغ می کنیم. نصف آن را برای روی برنج برداشته و بقیه آن را در ظرف دم کردن برنج می ریزیم.

ته چین مرغ , طرز تهیه ته چین مرغ ساده , دستور تهیه و مواد لازم ته چین مرغ مجلسی

دستور آشپزی و دستور پخت ته چین مرغ زعفرانی مجلسی در خانه

حالا ماست را به همراه زرده تخم مرغ ، زعفران دم شده و نمک و فلفل خوب مخلوط می نماییم .مواد را با برنج مخلوط می کنیم و ته ظرف ته چین می ریزیم و با پشت قاشق فشار می دهیم تا برنج ها به هم بچسبند و بقیه آب و روغن را به برنج می دهیم و در ظرف را می بندیم .اگر فر داشته باشید برای یک ساعت در فر با دمای 170 درجه قرار می دهیم تا ته ظرف طلایی شود وقتی انتهای دم کشیدن بود در ظرف را بر می دارم تا روی ته چین هم طلایی گردد.

ته چین مرغ , طرز تهیه ته چین مرغ ساده , دستور تهیه و مواد لازم ته چین مرغ مجلسی

اما اگر فر نداشتید اصلا نگران نباشید می توانید ظرف را روی حرارت زیاد بگذارید تا بخار کند و بقیه آب و روغن را به آن بدهید و در ظرف را ببندید و شعله را کم کنید و شعله پخش کن بگذارید تا ته چین مرغ شما به آرامی دم بکشد برای تزیین می توانید از زرشک و خلال پسته و بادام و ماست چکیده استفاده نمایید .تا ته چین به آرامی دم بکشد. با زرشک و خلال پسته می توانیم تزیین ته چین را آغاز کنیم.

 طرز تهیه ته چین مرغ خوشمزه و مجلسی در قابلمه