فروش اجناس نو

ارزانی را با ما تجربه کنید

فروش اجناس نو

ارزانی را با ما تجربه کنید

آموزش کامل طرز تهیه آبگوشت دیزی خوشمزه سنتی سنگی

طرز تهیه آبگوشت دیزی سنگی

برای تهیه این غذای خوشمزه و لذیذ ایرانی ابتدا باید نخود و لوبیا را از شب قبل بخیسانید تا نفخش گرفته شود . در صورت امکان آب حبوبات را چند بار عوض کنید .گوشت را کمی تفت می دهیم تا طلایی شود بعد پیاز را پوست کنده و نگینی خرد می کنید و در تابه روغن می ریزید تاسرخ شود و سپس نخود و لوبیا را آبکش می کنید به پیاز داغ اضافه می نماییم، و کمی تفت می دهید.گوشت که طلایی شده بود داخل قابلمه سفالی یا سنگی می ریزیم روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به مقدار لازم آب می ریزیم سپس  نخود و لوبیا و پیاز سرخ شده را اضافه نمایید و مقداری زرد چوبه و مغز لیمو عمانی اضافه نمایید.در حدود نیم ساعت قبل از پخت کامل آبگوشت سیب زمینی ها را پوست بگیرید و به همراه نمک ، فلفل و زردچوبه به آبگوشت اضافه نمایید و 10دقیقه آخر نیز آب گوجه فرنگی و رب گوجه فرنگی را اضافه نمایید.

دیزی , آبگوشت دیزی سنگی , آبگوشت خوشمزه , آبگوشت با زودپز , آبگوشت مجلسی , آبگوشت ساده

این غذا هم مثل غذاهایی مانند قورمه سبزی و خورشت قیمه نیاز به صبر و حوصله دارد و هر چه زمان پخت دیزی طولانی تر باشد ، آبگوشت شما جا افتاده تر و خوش رنگ تر خواهید داشت و طعم بهتری خواهد  داشت . بهتر است بدانید که از ابتدا آب داخل قابلمه را زیاد بگیرید چون اگر بخواهید در هنگام پخت آب اضافه کنید طعم آبگوشت تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

نکته با اهمیت دیگر در تهیه دیزی اضافه کردن ادویه و نمک به گوشت است که اگر از ابتدا به گوشت ادویه و نمک اضافه نمایید باعث دیر پز شدن آن شده اید. این مقدار مواد در دستور بالا برای 4 تا 66 نفر کافی می باشد

آموزش کامل طرز تهیه آبگوشت دیزی خوشمزه سنتی سنگی